image258

image258

Amen nu e jag Salig!

gud e fenomenal..ta nte detta som ett klyschigt inlägg men ta det som sanna ord från mitt hjärta!

det är så jag känner det...allt bubblar på insidan! jag e så glad över att vara frälst. Att få vandra med gud bli mer lik honom, ha med massa olika härliga människor att göra!

i en tid av mycket allt möjligt..

Jag har fått nåden att bli ungdomsledare i sion nu och är så tacksam till min gud att han vill använda mig!
jag ber om nåd att få mitt hjärta format av honom och bara bli kapabel att kunna ge ut mera och mer kärlek till alla människorna. Se dem för de olika individuella individer de är, se deras bördor, se deras längtan, dela deras glädje
Gud gör mig till en som kan sätta mig i alla människors situationer...se människan med guds ögon! Hjälp mig jesus..jag brister så mycket i många fall..

oj det blev mer än bön än ett blogginlägg...

Jag har just haft cell grupp och ja underbara tjejer har jag blivit välsignad att lära känna! matilda, cilla och fia även Ida som inte kunde vara me oss idag! Oj va de e underbara!
Som era böner stöttade mig idag!

min sista jobbdag på ett tag för min del var idag:)..imo ska ja sova längre än till 5.50..

ojoj annars så vill jag också nämna mitt ungdomsledarteam...underbart att få jobba med så härliga människor som Julia och Jakob..saligt!

i helgen blir det kanske åminne...nästa vecka börjar skolan..tänk det!..spännande:)

amen nu e jag salig! ovh salig är jag över att gud är den smmeäven de dagar det inte känns lika saligt..han är trofast..

hemska saker! du som inte lever med jesus..ge honom en chans (vet att ja skirvit detta förr:))...fatta! han dog inte förgäves ju..han dog för att han skulle kunna ha en relation med Just DIG! han älskar dig fortfarande oberoende va du ha gjort..

sommaren börjar försvinna och jag är hemma min sista natt..

det är så vackert med sommarnätter..att sitta i sin lägenhet i stan..titta ut på solen som går ner..

vackert är det även hemma i kuni..min sista natt ska ja sova här..imorgon ryker mina saker från mitt rum..
Då blir det att flytat ihop med julia lyts och få det uppfixat i lägenheten..känns lite sentimentalt på samma gång som allt har sin tid och det är definitivt tid för detta nu..

växter ekonomi relationer system disciplin stunder studier tjänande

tid för sånt..

stunder med gud är det bästa..sånt hopp han viskar in i ens liv..

nu ska jag lämna det här huset..kom att tänka på hur många gånger jag varit olyckligt kär inom dessa väggar...
det är som att min liv börjat där..och alltid slutar på samma vis hur ofta har jag inte suttit där i den obekväma besvikelsen men jag tror definitivt inte att vägen slutar där. jag är optimist.
men vägen dit e lång, tung..

"Lately I,ve been staring in the mirror, very slowly picking me apart..trying to tell me I've no reason.."
Stevie wonders underbara sång.

räcker jag till? i många falla har jag inte varit tillräcklig och den faktan gör ont..
räcker jag till? svaret bleknar..rymmer iväg..vill inte säga det man befarar..

jag vet liksom du hur det känns.kommer aldrig glömma hur det känns.

..det finns nästan inget värre..
man vill spy, dö, skratta ett hånfullt skratt åt sig själv
man vill fly bort någonstans där man känner sig älskad för där man är kan man ju inte stanna kvar..för då dör man.

så många gånger jag fått gråta ut i min guds famn..
han vet bättre än jag..han har räknat den en efter en..det är skönt att gråta, då vet man att man känner något..
och ja olycklig kärlek betyder ju alltid att man e kapabel att känna något..det ska man vara glad för..
ännu är man människa.

" Herre du känner all min längtan, mina suckar är ej dolda för dig. Mitt hjärta slåt häftigt, min kraft har övergivit mig. Mina ögona ljus, också de är borta"
Ps 38:10-11
"Vem kan då skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller svält, nakenhet, fara eller svärd?"
Rom 8:35

"Herren, din Gud, bor hos dig, hjälten och räddaren. Han jublar av glädje över dig i sin översvallande kärlek" Sef 3:17

image305



någon gång kommer vi alla att räcka till. som typ just nu.

en inblick i människans grymhet och tårarna rann..

Jag har aldrig förstått. jag har aldrig fattat. jag kommer aldrig fatta. jag har aldrig fattat.
det gjorde så ont att se..att för en liten stund förstå..
Cockad stirrade jag framför mig på det som faktiskt hände 1943..
det var som att något lämnde mig och jag satt häpen kvar..något hade rivit ut min själ och mitt hopp för mänskligheten

Sophie Scholl, Hans scholl, Christoph Probst detta tillängar jag er..och till de andra inom Vita rosen.

vilket mod ni hade, tänk att ni vågade ställe er upp mot en helt manipulerad, psykiskt rubbad stat och visa att någonstans fanns vettet och samvetet bevarat.
Gud välsigne er

undra vad ni tänkte sekunden innan skäran skulle fällas ner och släpp ut allt blod som fanns i er.skulle avskilja er från livet till döden.
Leve friheten!? på de 99 dagar innan förverkligande av domen som i ert fall drogs ner till några timmar? På ert folk som var dömda att förlora? På alla de flygbladen som snart skulle falla över tysklands torg som hade skapats av era händer? på vad er gud tänkte då han såg ner på Det Fria tyskland? Om solen ännu sken där ute?
Heil hitler

sjuka förgågna tid.
image299image300image301

Sophie Scholl       Dömd
Hans Scholl          Dömd
Chistoph Probst  Dömd
Alex Schmorell    Dömd
Willi Graf               Dömd
Kurt Huber            Dömd


Dömda att glädjas på den andra sidan med herren för rättfärdighets skull.


att ta tillvara tiden..

jag satt och tittade igenom alla mina skolfotografier ända sedan dagklubben till sista året i gymnasiet..
tänk vad många år, månader, veckor, dagar, timmar minuter man har bakom sig..
lite svårt hade jag nog att identifiera mig med den lilla tjejen i rosa barbietröja..på ett sätt är det jag men ändå inte..

mm..

i hlegen var jag med om min sjunde humle-festival..det var verkligen trevligt och med strålande sol på lördagen så var det inget annat än underbart! så det blev att ligga i gräset, spela volleyboll, brottas och sånt..
på kvällarna lyssna på bänd och ta sig en pita-kebab i gott sällskap..vid en eld kanske..
mm..mest var jag nog där för umgänget skulle som vanligt då:)..

men Panda delivery ojoj de va grymt bra! ja diggar verkligen mina vänner..de e som de är och de ska de ha prestige för:)

Conny
är värd att nämnas med sin blues..för vitkigt är det att ge uttryck för sina känslor inte bara de som endast är positiva..Mainstreet of sweden avslutade kvällen och ja de va brA!

nu e man hemma igen och slåss med sin hjärna:P..Cessi kommer till mig på tisdagen, ska bli roligt att återse henne<3 innan dess ska lite göras i lägenheten..ska bli så roligt att flytta!
gud välsigne er! det är bara han som håller..människor kommer alltid göRa er besvikna men gud han håller i evigheternas evighet..mm..han e rätt bra han:)


image285image286image287image288image289image291image292image293image294image295image296image297image298

I'm so glad I found you!

jesus kristus..nog skulle livet vara tomt utan dig. jag nöjer mig inte med något mindre än mer av dig varje dag.
en sång för han. Oo vad han gör livet värt leva och ger det ett sånt innehåll! vad underbart att få vara frälst! den bästa gåvan är att få möjlghet att lära känna jesus mer och mer varje dag! det kallar jag nåd! hjälp mig jesus!

Kajsa och Jag hade en underbar sverigeresa! tack gud! Kajsa gumman tack för att du följde med mig! jag älskar dig syster

Jag är så tacksam för alla människor jag lärt känna! För alla gud lett mig till!
gud kom verkligen och gav min glädje tillbaka! han e underbar! ber om nåd att få vandra mer och mer nära han som Är. Plus så bjöd gud på buffe' på tisdagkväll på båten! fick en annan hytt och fick det i gengäld!
Europakonferensen drog iår 15000 personer dit..så mycket folk det finns! och tänk att alla ser olika ut! vår gud e så stor!
Alla möten går att ta en titt på på www.livetsord.se

Lovsångskonserten med Reuben Morgan var underbar!
då flera tusen hoppas och jublar i en sal blir det vädigt mycket ljud och framförallt väldigt mycket glädje!

Men oo så tacksam blir man för att man är finlandsvenska på något sätt!
på båten träffade vi hela summer challenge teamet! underbart att få resa med dem! tack för allt du jesus har gjort genom dem!!

musiken är underbart stor och underbar del av mitt liv! så tacksam för att få ha det!

Alla min underbara svenska vänner! jag kommer sakna er! men vi ses nog igen om gud vill-vilket jag tror:)!

gud är helaren! under ett möte blev två av de jag satt med helade! Herrens kärlek bara vandrade över oss!
Hanna blev helad från en nackskada hon haft i fem år! tack jesus!

Om det är vad som helst! gå till jesus! han älskar dig! han älskar inte bara mig eller hanna Han älskar dig! fatta!
nä jag vet att det är svårt att förstå:) men de e sant ändå!

image267image268image269image272image273image274image275image276
image277image278image279image283image280image281image282image284

RSS 2.0