sommaren börjar försvinna och jag är hemma min sista natt..

det är så vackert med sommarnätter..att sitta i sin lägenhet i stan..titta ut på solen som går ner..

vackert är det även hemma i kuni..min sista natt ska ja sova här..imorgon ryker mina saker från mitt rum..
Då blir det att flytat ihop med julia lyts och få det uppfixat i lägenheten..känns lite sentimentalt på samma gång som allt har sin tid och det är definitivt tid för detta nu..

växter ekonomi relationer system disciplin stunder studier tjänande

tid för sånt..

stunder med gud är det bästa..sånt hopp han viskar in i ens liv..

nu ska jag lämna det här huset..kom att tänka på hur många gånger jag varit olyckligt kär inom dessa väggar...
det är som att min liv börjat där..och alltid slutar på samma vis hur ofta har jag inte suttit där i den obekväma besvikelsen men jag tror definitivt inte att vägen slutar där. jag är optimist.
men vägen dit e lång, tung..

"Lately I,ve been staring in the mirror, very slowly picking me apart..trying to tell me I've no reason.."
Stevie wonders underbara sång.

räcker jag till? i många falla har jag inte varit tillräcklig och den faktan gör ont..
räcker jag till? svaret bleknar..rymmer iväg..vill inte säga det man befarar..

jag vet liksom du hur det känns.kommer aldrig glömma hur det känns.

..det finns nästan inget värre..
man vill spy, dö, skratta ett hånfullt skratt åt sig själv
man vill fly bort någonstans där man känner sig älskad för där man är kan man ju inte stanna kvar..för då dör man.

så många gånger jag fått gråta ut i min guds famn..
han vet bättre än jag..han har räknat den en efter en..det är skönt att gråta, då vet man att man känner något..
och ja olycklig kärlek betyder ju alltid att man e kapabel att känna något..det ska man vara glad för..
ännu är man människa.

" Herre du känner all min längtan, mina suckar är ej dolda för dig. Mitt hjärta slåt häftigt, min kraft har övergivit mig. Mina ögona ljus, också de är borta"
Ps 38:10-11
"Vem kan då skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller svält, nakenhet, fara eller svärd?"
Rom 8:35

"Herren, din Gud, bor hos dig, hjälten och räddaren. Han jublar av glädje över dig i sin översvallande kärlek" Sef 3:17

image305



någon gång kommer vi alla att räcka till. som typ just nu.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Du räcker till! och är underbart älskad! Det e bara svårt att ibland se det själv..
fast å andra sidan vet jag att de e något lite annat du pratar om..men de kommer! å då går de fort ;) så ta det lugna medan det går.
Vi e ju två. :)

2007-08-17 @ 10:23:51
Postat av: nicolina

tack matilda för de orden:) ja vi e två!
amen och halleluja, gud e så god!

2007-08-22 @ 20:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0