en inblick i människans grymhet och tårarna rann..

Jag har aldrig förstått. jag har aldrig fattat. jag kommer aldrig fatta. jag har aldrig fattat.
det gjorde så ont att se..att för en liten stund förstå..
Cockad stirrade jag framför mig på det som faktiskt hände 1943..
det var som att något lämnde mig och jag satt häpen kvar..något hade rivit ut min själ och mitt hopp för mänskligheten

Sophie Scholl, Hans scholl, Christoph Probst detta tillängar jag er..och till de andra inom Vita rosen.

vilket mod ni hade, tänk att ni vågade ställe er upp mot en helt manipulerad, psykiskt rubbad stat och visa att någonstans fanns vettet och samvetet bevarat.
Gud välsigne er

undra vad ni tänkte sekunden innan skäran skulle fällas ner och släpp ut allt blod som fanns i er.skulle avskilja er från livet till döden.
Leve friheten!? på de 99 dagar innan förverkligande av domen som i ert fall drogs ner till några timmar? På ert folk som var dömda att förlora? På alla de flygbladen som snart skulle falla över tysklands torg som hade skapats av era händer? på vad er gud tänkte då han såg ner på Det Fria tyskland? Om solen ännu sken där ute?
Heil hitler

sjuka förgågna tid.
image299image300image301

Sophie Scholl       Dömd
Hans Scholl          Dömd
Chistoph Probst  Dömd
Alex Schmorell    Dömd
Willi Graf               Dömd
Kurt Huber            Dömd


Dömda att glädjas på den andra sidan med herren för rättfärdighets skull.


Kommentarer
Postat av: anso

ja har sett den där filmen också, och det är helt sjukt... människan är grym :( filmen var verkligen rörande! en annan film som jag kan rekommendera heter Pianisten. den handlar också om hitler och en jude som fick lida mycket. den rekommenderas, men den är nog hemsk!

2007-08-12 @ 21:05:50
URL: http://anso.wordpress.com
Postat av: anso

det värsta e att liknande händelser äger rum i världen idag också... kanske inte i samma form men lika grymt, tänk bara på folkmorden i rwanda för kanske 10 år sen :(

2007-08-12 @ 21:08:13
URL: http://anso.wordpress.com
Postat av: Anonym

"sjuka förgågna tid."
-sjuka nutid.

2007-08-13 @ 10:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0