"I'm gonna make your favorite shoes out of coconuts"




Livet i Sydney är en dröm.
Här görs det galna saker.
En kväll kör vi runt i Sydney och sjunger och dansar till 90tals musik.
En annan kväll gör vi mexikansk mat.
En fredagskväll har vi månskens picknick på vår innegård som är fylld av Guds närvaro och uppmuntran.
En söndagskväll blir vi knuffade hit och dit i en moschpit och lovsjunger gUD MED ALLT VI HAR.
En måndag sitter vi och gör skoluppgifter om eftersträvansvärda vanor som sångare.
En annan dag går jag på promenad i 30-gradigigt solsken och Gud talar genom sitt ord.
En torsdag tjänar vi kvinnor i alla åldrar, och visar att kärlek ännu är ett aktuellt fenomen.
En lördagsmorgon tvättar vi fönsterrutor åt en gammal dam.
En fredagskväll har tonårningarna "paintball" i kyrkans garage.
En lördag ser vi på "the office" och äter amerikanska burgare.
En söndag skypar jag hem till Finland och förundrar mig över att det på min barndoms gård ännu är snö.
En fredagskväll träffar vi på en kille som slänger sig över en häck med orden "I'm gonna make your favorite shoes out of coconuts"
Tidigare samma fredagskväll gråter en ung kvinna eftersom Gud har talat till henne genom mitt liv.

Miracles, is not only something I believe in, I'm living in the middle of em.






Kommentarer
Postat av: Sofia

Låter verkligen som en dröm! Och en sann dröm dessutom - wow!

2010-03-29 @ 13:08:11
URL: http://sofiahelena.blogg.se/
Postat av: Matilda

Wow, Jag vill också leva den drömmen <3

2010-03-30 @ 14:50:13
URL: http://idamatildah.blogg.se/
Postat av: Inger

Härligt! Det e ju så det ska va!

2010-03-30 @ 20:52:18
Postat av: cilla

Det låter underbart allt det där och jag är så glad för dej!

Kram!

2010-04-01 @ 12:00:36
URL: http://silviaenglund.blogspot.com
Postat av: Jossan

Jaa, de låter så fint! Jag gillar killen över häcken mest. :) Jag tror din tid i Australien kommer sätta spår i dig för resten av ditt liv, tänk vad du får att bära med dig. Imorgon ska ungdomarna ha hand om ungdomsmötet o de blir kul o si va dom ha hittat på. Annars blir livet här intressantare för var dag som går... Men kanske jag också borde komma mig iväg någon gång. Det känns nog så. men kanske inte ännu. Jag saknar att hälsa på dig i din lägenhet o sova över om vardagskvällarna. Minns du en natt när vi låg o fnissade medan all drack te i köket? de va roligt.

2010-04-15 @ 21:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0