Nicolina goes Hillsong






sol. internationalitet. glass. mindre gott godis. kaffe. skratt. grym undervisning. tjanande. solkram. worship. sand. summercamp. nya manniskor. drommar som vacks till liv. inre operation. attityder. palmer. beachen. slushy.
greek yougurt.

Forlat mig alla kara finlandare, jag lever och mar bra, alla saker fungerar dock inte riktigt har som dar hemma Finland! internet, mobiltelefoner osv. Ni har de bra dar hemma! Vi har annu inget fungerande internet i var lagenhet, men de ska vi se till att andra pa kvickt!

Men har ar jag iallfall, de e fredag eftermiddag och vi har just avslutat dagens sista lektion om Church and ministry.

Var skall jag borja...
Jag trivs oerhort bra och livet e underbart just nu!
Det ar valdigt intensivt just nu och vi gar igenom de forta veckorna av "intensives"..
Har umgas jag med alla mojliga manniskor: allt fran amerikaner, till norrman, tyskar och Australiensare, engelsman till afrikaner osv..
Men ja de e manga amerikaner har!
Vi bor  pa en innergard med majoriteten av de andra studeranden..
Jag sjalv bor med tre amerikaner och en engelsk tjej. de e mycket dramatik och hor och hapna de e inte jag som star for den biten! Vi har de gott och bra och vi ar sa valsignade over att ha fatt flyutta in i en fullmoblerad lagenhet!

Skolan ar pa gangavstand 10 minuter och beachen e SJUKt vacker!

Da vi inte ar i skolan, ar vi ute o undersoker staden och gor roliga saker!

Det ar roligt att se att mycket  ar sig likt inom forsamlingslivet! Ungdomarna e vilda och alskar rivig lovsang! Man arbetar utgaende fran "connectgroups" och olika delar av kyrkan som "wildlife" och "fuel" for tonaringar, "Powerhouse" for aldersgruppen 18-25 och "Frontline" for 25-30. Den har forsamlingen stravar efter att tjana sin samtid och gora kyrkan relevant, och de lyckas de verkligen med!

Det ar oerhort motiverande att fa vara i den har miljon och tjana i den har forsamlingen!

Pa samma gang finns det utmaningar, efter att ha varit so engagerad inom ledarskap och plotsligt vara en i mangden ar utmanande men ocksa oerhort nyttigt, Gud har verkligen satt mig pa operationsbordet redan och be att jag inte hoppar ner darifran utan att Gud far gora exakt det han vill i mig detta ar!


Jag tjanar just nu inom "choir" och "streetteams" jag funderar aven pa att bli engagerad inom "fuel" for 13-15 aringar. Sa det ar sa det ser ut nu!


Till alla, jag onskar att ni kunde vara har och se allt det har! Det ar oerhort vackert och kyrkan ar inspirerande!
Ha det sa bra! ibland saknar jag er nog ;)

Kram fran er
/Nicolina

Kommentarer
Postat av: Anso

Oj vad kul att läsa om vad som händer där! :) Försök skriva blogg då och då sen när nu får fast internet ;)

Sköt om dig honey! Kram!

2010-02-12 @ 13:07:45
Postat av: Mammamia

Hej vännen! Vad roligt att få höra lite mera av vad du håller på med. Härligt att du trivs! Vi saknar dej! Kram Mamma

2010-02-12 @ 13:08:47
URL: http://mammamia64.blogspot.com
Postat av: iia

fantastiskt! :D ja e så glad fö dig! <3 tänk att du får vara där :) det verkar ju helt underbart! Älskar dig! kramar och pussar!

2010-02-13 @ 12:24:43
Postat av: Emelie

Åååååh! Dedär låter skojj! :D

2010-02-13 @ 17:45:29
Postat av: kusinvitamin (Emelie)

Ååh så kul att få höra lite va du sysslar med där :) Allt låter toppen!! Ja hoppas på att de blir å resa dit å hälsa på dig! De låter så intressant och givande de du berättar om här! Må så gott! Önskar dig en härlig vändag! <3 Don´t you know Valentine´s Day is for suckers (and other sweets like you) ;) Happy valentine´s day! Vi tänker på dig här hemma!

2010-02-13 @ 19:02:33
Postat av: Inger

Härligt! Njut av livet och varje dag! Vi har det gott här i snöstaden Ekenäs och längtar till våren...

2010-02-15 @ 17:23:09
Postat av: Sofia

Härligt vännen! Det låter verkligen underbart! Vi saknar dig! Kram Sofia och André.

2010-02-15 @ 19:47:05
URL: http://sofiahelena.blogg.se/
Postat av: Matilda

Underbart vännen <3 Å vilken ljuvlig bild! It says it all. :D

2010-02-15 @ 20:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0