memoarer.

Musik du är dig inte lik

Den är ju Fatta ännu bättre!
det är så makalöst. då musiken bara blommar upp. fyller hela ens hjärta och sinne.
En sådan underbar känsla.
Gud kommer påtagligt nära.
talar till hela mitt inre.
jag vill springa barfota genom stan. jag vill hoppa från tak till tak.
jag vill omfamna världen. göra den lite varmare.
det är som jesus sjunger på min insida.
klingande toner.
Musiken är mitt liv.
toner och ord samanbinds i en bön från mitt hjärta.
för min värld. för människorna i den.
välsigna mig Herre!
ge mig övernaturlig kraft. för att älska allt runt mig.
för att sprida ett leende. för att se människorna.
för att drivas av glädje. för att ödmjuka mig och bli liten.
du bli stor.
mina toner ta varenda en. Om de skapas av mänsklig kraft vill jag inte ha dem.
ta dem du. du låt dem stiga upp till ditt hjärta.
din famn står alltid öppen. skall vi sjunga tillsammans?
du och jag Jesus.
här vill jag stanna kvar.


18.2.2008


Kommentarer
Postat av: Ida

Ja!

2009-05-25 @ 14:59:29
URL: http://idaflin.blogg.se/
Postat av: iia

amen!! :) va fint du skriva :)

2009-07-07 @ 12:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0