det är saligt att få andas.

Jaa här har man det bra.
Helgen har varit intensiv men oerhört välsignad.
De e bra att ja får komma ut och tjäna lite som Agnerta sa;)

Predika blev det på fredagen: ämnet OTHERS.
Gud är så god och han kom nog och berörde våra hjärtan på djupet.
Han kommer som en vind och ibland som en orkan. Men en underbar orkan.
Att möta Jesus. Det är så svårt att beskriva det för de som aldrig upplevt det.

Det gäller att leva för andra. Att sätta andra före en själv. Det gjorde Jesus här på jorden.
Fast det inte är lätt så är vi kallade till samma sak. Halleluja. Gud ger kraften och viljan.

PÅ Lördagen serverade Jag, edith och Jonas på Överraskningsfest för Marina:)
40 År!
:) en väldigt trevlig kväll!

Igår ledde jag lovsången i församlingen tillsammans med mitt ny sammansvetsade ungdomsteam.
Det var ljuvligt!

Cruisa runt i Vasa sedan. Söka soffor bakom isku. Fångad av en stormvind. Springa i tätmörka parker. Jaga hare.
Studera namn på gravstenar. Undra vilket dödsår det kommer vara på min sten. Hon ler. Är trygg.
Come what may.
Det doftar höst. Vintern är snart på väg.
Hösten är ljuvlig.

En fin dag har jag haft, Träff med Vasa Studentmission.
Bön och lovsång blandat med att dela visioner och tankar.
Amen.

Har just varit ute och gå med Frida och Emppu:) en underbar höst kväll.

Lev för andra. Jag vill det iallfall. Försöka men Guds hjälp:)
Go kväll.

Kommentarer
Postat av: jossan

jess! Ta er tid och se den här! .. grymt bra

2008-09-30 @ 19:58:15
Postat av: Matilda

intressant. redan i introduktionen av denna video så dök ordet mormon upp i mitt huvud, utan att de då ännu nämnt det. Kanske för att de påminde vid första intrycket om de jag träffade å pratade med för några månader sedan..



Fy va bra! rörande!

Fortsätt att sprida ljuset Nicco!

2008-10-01 @ 16:49:00
URL: http://idamatildah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0