Det är mörkt och kallt ute. Jag tänker: Höst.


Ännu e dag som denna gör jag sådant jag aldrig gjort förr.
Det är Kyla ute.
Värmen inom mig är ännu kvar. Alltid kvar.
Hur kommer det sig?
Kanske För att mitt inre värms av himmelska fridens vindar.
"Undra hur många dagar som återstår av mitt liv?" tänker jag för mig själv då jag tittar ut genom min smutsiga fönsterruta.
Hur många mornar kommer jag att vakna upp på denna Jord?
Det kan vara tusentals. och det kan vara några få.
Inget är självklart. Statistiken kan vara avvikande.
Ingen kan bestämma över den. Den är ju bara.
Men ännu en dag som denna har jag vaknat.
Jesus har berört mitt hjärta.
Jag har planerat ungdomasarbete. Och jag har seglat för första gången i mitt liv.(Har ni sett hur vackert havet är?)
Jag har samtalat med Edith om framtiden. Jag har köpt chokobananer för att spara i mitt skåp.
Allt är så gott som planerat för att jag imorgon bitti kommer att spärra upp mina ögon och fortsätta mitt äventyr.
Men säker är jag inte.
Men en sak vet jag: att jag lever ett underbart liv.
I med och i motgångar. Om jag lever eller dör.
Värmen finns alltid kvar.


"Jag är vägen sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig" (Jesus)

Joh 14:6

Underbar låt. Gud du är underbar. Jag vill lära känna din kärlek ännu mer!

Kommentarer
Postat av: Fanny

En ljuvlig låt! Tack!

2008-09-12 @ 10:45:24
Postat av: Sonja

vem är det som sjunger? verkligen en mysig låt :)

2008-09-12 @ 20:21:41
Postat av: lukke

Oj, säkert jätte fint att segla på höseten. Har inte varit ute i nåt större än en optimistjolle men också de ha varit kul. ps: alla som undrar,låten är av jjheller. Man kan ladda ner hennes låtar gratis från hennes sida. jätte bra musik^^

2008-09-13 @ 13:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0