Smile even though it's rain outside

..det var en del av en text som Take 6 sjöng i finlandishuset. Helsingforsresan min.
Det rockade så att taket nästan lyfte..och lyfte upp deprimerade finnars humör:)
Feelisen var på TOPP och finnarna hojtade, sjöng med och var fascinerade över dessa 6 män.
Jag var.

seven steps to heaven.

Hur människor kan få så mycket ljud ur sig är mer än jag kan förstå..och hur man kan vara så musikalisk(!)
Wow.

"You know why we came all this long way to Finland? -To tell YOU that GOD loves YOU!"



Jag har aldrig varit på något så BRA i hela mitt liv!
De tyckte tydligen resten av skaran i Finlandiahuset. De fick stående ovationer- TVÅ gånger!
Och JA, faktiskt så fantastiskt var det!

- På lördagen va vi även på His Masters noise konsert. Även det jättebra! Det går ju inte riktigt att jämföra dock.
Men rikitigt jättebra låter det om kören!

Levde lite hesa subkultur liv, åkte tåg och spårvagn och sånt.
Smakade på storstadslivet, vilket verkligen är annorlunda.
Riktigt trevlig helg spenderade ja me underbara tjejer! Sara, Cicci, Matilda, Hanna, Frida:)

Har nu haft min sista vecka praktik, sista dagen imorgon dock. har pysslat ihop ett fett rosa kort till klassen!
JA så mycket jag kommer sakna dem!


(mumindalen -för den som inte så det)

Tillbaka till bänken då:) får lämna katedern för en tid. Lite skolarbeten att ta itu med!

Livet är fantastiskt! (rubriken passar inte riktigt min period eftersom där är SOLsken)
Känner mig dock lite sprallig. Vill ut och se världen! Bla dessa två har fått mig att inse att världen är större än svenskafinland och österbotten-->
Samuel och Mitchel. en svenne och en amerikan. (visst ser de svenska och amerikanska ut;)!?)




"This is your life- are you who you wanna be?" sjunger Switchfoot och även om jag vet jag har många vägar att vandra ännu tänker jag: "Jo visst är jag det".

Imorgon bär det av till H:fors Igen.
ACTION Festival. hela helgen.

Så ses där?



/Nicolina Salig Elna Maria

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja, take 6 verkar ha varit otroliga. Nästa gång hänger jag med på deras konsert!



Kul att se bilder på de två killarna.

jag håksa int att den ena va svensk?! ajja..

anyhow. jag minns i.a.f. två av de tre killarnas namn som jag träffa: Jason och Jacob.



Vi ses ikväll! :)

2008-11-07 @ 07:51:23
URL: http://idamatildah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej vännen!

Vilka charmiga killar! Akta dej!

Kram mamma

2008-11-08 @ 14:19:13
URL: http://mammamia64.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0