clownen går till citymarket

jesus.
allt värt att leva för. jag vet att jag du tycker jag är långrandig (polkagris).
men vad kan jag annat.
sant.
sanning.
kristus.

vem är då jag?
vart släntrar jag då?

att vila i hans famn. att somna i frysdisken.
ljusena är ett två tre..sju. (evighetstalet)
tro, hopp och kärlek.
min syster är vacker.(som en dag)
vem är jag då?

jag såg mig i spegeln och hade ingen aning. Sedan log min spegelbild och då visste jag.

en blond flicka utan ansike med en blå mössa med en fin tofs. blommorna bakom mig växer vilt och ansiktet saknas ännu. men runt halsen hänger ett kors. uppståndelsekorset.

det är där jag är nu. det var där han var.

vad kan man mera?

nu skall jag ge carl-gustav severin min uppmärksamhet.

(det var inte han)

god natt
glädje tacksamhet frid kärlek skönhet mirakel nöd trofasthet

clownen är inte jag.

                                                        kolla in www.fotokonst.fi --min vackra syster på första sidan

Kommentarer
Postat av: Matilda

identitet..intressant e de nog. ibland undrar man nog vem i hela världen man e när man ser sig själv å ibland e de bara så självklart.

ansiktet kommer nog att börja synas det med. ;)

Vacker, musikalisk, unik, djupt troende, överlåten, stark personlighet å härlig vän! sån är Du i min spegel i.a.f.! :)

2008-01-25 @ 16:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0