tog ett veckoslut att vila upp mig..

i fredags kändes allt som höga berg..
med fem miuter ledig tid den dagen kände jag höll på falla sönder..
men återupprättad är jag tilbaka i stan..

Efter allt som skett..
Jokela-massakern shockade mig totalt...
har varit rätt insatt i de som hänt i Usa..tänk att e sku hända här...har nog inte riktigt greppat det ännu..

Intressant..människosynen..kommer att tänka på att denna darwinism kanske anses ha väckt upp ett helt folk..men ja människans värde har förvunnit..många har blivit dödade i detta syfte..
såklart det inte är värt att leva OM man är en apa med lite högre IQ..då finns det inget som heter skyldigheter eller rättigheter, eller människovärde..

En annan sak är om vi är skapade av en Fader och vi har rätt att kalla oss Guds barn..då kommer skyldigheterna men även Friheten på köpet, och det människovärde som vårt samhälle ändå vill tro att finns..

jag håller på det senare...Gud blir satt åt sidan i detta samhälle och de som mår sämst av det är människorna själva..

vi är skapta till en relation med honom..jag skäms inte för att säga det.. Gud längtar efter att vi ska komma hem..
varenda en av oss..

lifehouse-everything


bilder från youth:)


image313image314image315
image316image317image318
image319image321image320image322image323image324image325image326image327image328image329image330image331

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ni verkar ha haft det bra i sverige! Säkert skoj att få träffa alla människor där igen! :)
Om du närhelst känner att du vill prata eller nå så e de bara att ringa ti mig! Du e fin! kramar

2007-11-13 @ 12:05:32
URL: http://idamatildah.blogg.se
Postat av: Jode

lifehouse-everything e en av de bästa låtarna som finns! =)

2007-11-15 @ 14:46:26
URL: http://jode.blogg.se
Postat av: Sebastian Lundh

"men ja människans värde har förvunnit"
För att man fattat att farbrorn på molnen inte finns? Nädå! Värdet finns fortfarande, precis som förr.

"såklart det inte är värt att leva OM man är en apa med lite högre IQ."
Tala för dig själv. Jag personligen tycker att det är en förtjusade insikt att veta att ens liv inte är till för att göra gud glad.

"då finns det inget som heter skyldigheter eller rättigheter, eller människovärde.."
Fel! De finns! Det är bara det att att rättigheter och skyldigheter uppstår i sociala relationer och diskussioner, och värdet uppkommer med
uppfostran.

2007-11-23 @ 15:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0