städningen fortsätter..barndomen dyker upp.

image173image174image175

låtarna finns fortfarande kvar i huvudet..tänk vilken idolhysteri som rådde i slutet av 90-talet hos alla lågstadiebarn i synnerhet men den klättrade även upp i åldrarna..
Hysterin tog sig i uttryck genom filmer, slickepinnar, t-skjotor, klistermärken (vilken liten tjej har inte köpt ett tuggummi med önskan att Nick el Brian skulle finnas på den klisterbild som följde med)
Min lillasyster som 7-åring gick in i förbön för Brian då han hade hjärtproblem! så mycket fanns dessa stjärnor i våra tankar, på våra rums väggar..de spelades ut och in dessa skivor..
de var vår tids Beatles och Elvis (om man nu vågar jämföra dem med dem)..
kanske är det en viktig period i ett barns liv..att få sjunga med i klatchiga melodier som sätter sig och låtsas att man kan texterna..
nu då man faktiskt vuxit lite och lärt sig mera engelska hisnar man ibland när man får en aha-upplevelse när man inser att "If you wannabe my lover"-text inte alls borde sjungar av barnmunnar..
Men nostalgi är det verkligen och att inse att låtarna sitter Ännu-efter 8 år..
musiken har ju dock gått ur tiden, men på något sätt är det verkligen intressant att spela genom skivan ett varv (med öron stängda för vad låtarna betyder) och inse att man har fina minnen tillsammans med dessa låtar..
Hur många gånger har man inte som tio-åring slagit på spice girls och minat och dansat i timtal...
Så många lågis-discon man minns. vissa låtar (en) som man bara ryser då man hör den, man förflyttas liksom tillbaka till den man var, kommer ihåg det man kände och blir övertygad att denna olyckliga kärlek inte skall gå om..det gör den ju alltid förstås..
och det gjorde även 90-talet..men detta inlägg dedikerar jag till det; gröna och illoranga 90-talet.

image176

men ta en lyssning på Hanson, för den tycker jag faktiskt är lyssningsvärt ännu efter nästan 10 år..

Kommentarer
Postat av: Emelie - kusin vitamin

Jaa-a du, SPICE GIRLS..=) Minns då ja va me i småstjärnorna då ja gick i femman å mimade ti dem, just den "If you wanna be my lover, you gotta get with my friends,
Make it last forever friendship never ends,
If you wanna be my lover, you have got to give,
Taking is too easy, but that's the way it is." Hehe! Va man minns alltså.. rummet fullt me Backstreet boys å Spice tjejerna så långt ögon kunde nå, huhhhuu! D va då tider d ;) Min Backstreetboys nyckelring hänger ännu me efter säkert 10, 11 år sen då ja fick den i en "idol-tidning".. Snacka om att aldrig glömma dem då man har di i sin nyckelknippe! Men Spice Girl forever säger ja bara, di va BÄST! :) Kram från din "spice diggare" kusin. Vi syns på lördag! "Sjung om studentens lyckliga dag, låtom oss fröjdas i ungdomens vår! Än klappar hjärtan med friska slag, och den ljusnande framtid är vår."

2007-05-30 @ 20:55:06
Postat av: Camilla

haha tjena, så kul! jag hatade Hanson men de andra banden tyckte jag var coola! :D

2007-05-31 @ 00:23:38
Postat av: nicolina

:D jaa de va Emelie som introducerade spice girls för mig..jag lovade dyrt att jag aldrig skulle börja lyssna på dem..oj så de gick:)

2007-05-31 @ 12:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0