Rummel och rabalder.

image170
det var en barnprogram som gick på tv då jag var liten..

tänk vilken nostalgi...
mera sånt upplever jag medans jag håller på städar mitt rum uppifrån ner..allt som städas bort och plockas ner i en låda "nicolinas saker" ..mina trettiotal slipsar..min väska från nian i högstadiet där det står skriver "jesus freak", mina gamla studieguider från gymnasiet. alla dessa saker är ett tecken på en svunnen tid. Jag blev lite sentimental och såg flickan framför mig; hon jag var för tre år sedan, mycket är likt men ändå har jag svårt att se att Hon verkligen var jag. Mycket har förändrats sedan dess, minst sagt! Men det var nog en bra tid den där, "slipsen och jag"-tiden..Allt (nästan iallafall) var så ljust då man gick på nian omkring i lösa byxor och färggranna pastellfärgade skjortor, med lång pannlugg..

jag har en bild av den tiden där någonstans..så..

image171

Nu närmar sig studentfesten och firande..tänka sig det! det var ju just vi gick ut högstdiet(?) eller kanske inte heller..känns nog ganska avlägset när jag tänker på det..


image172

Snart kommer vi att ha mössorna på!!

tiden går..men skönt är det verkligen att inse att jesus håller att stå på!
He's my shepherd

Kommentarer
Postat av: Matilda

oj, jag minns "händelserna" bakom båda bilderna.
I was there.. :) i båthytten på väg ti Nordic. å er vårfest på 9:an. ja, de va nog int så jättelängesen..men mycket ha hänt sen dess å därför kanske de känns rätt avlägset..
syns snart! :D

2007-05-27 @ 22:13:10
Postat av: Peter

Lite off-topic, men jag minns Rummel&Rabalder som om det var igår ^^

2007-05-27 @ 22:40:49
Postat av: Sofia

Jaa... Va tiden går!! :)

2007-05-28 @ 17:13:35
Postat av: henka

du passar i slips. har du helt slopat dom?

2007-05-31 @ 13:06:43
Postat av: nicolina

tack:)ja de e nog slut med dem..skulle kännas konstigt att bra på med det igen..men ja inte vet man ju om de dyker upp nån gång till..:)

2007-06-09 @ 17:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0