så konstigt ett liv är..

image131

livet är underligt..jag förundras hur ofta jag kommer att tänka på det då jag skriver blogg..
det är kanske något runt det att börja försöka sätta ihop sitt liv med hjälp av en massa ord..
det får en att inse hur begränsad man är..och hur begränsad man är av ett språk..

jag har lagt mig in i världens religioner idag..och det gör en nog lite flummig i huvudet..
så många människor och kulturer det finns..
och många religoner suck..
mm.. en massa liknande föreställningar som sätts fram på olika sätt...
jaa..ändå tror jag Jesus är svaret på allt..
Religion kills, Jesus saves.
förlåtelsen är grund. annars kan vi lika gärna göra oss själva till gud. och jag vill inte tro att det största över allt skulle vara våra begränsade hjärnor.

jo...haha denna helg har man blivit framlagt som en fundamentalist, sen har man lekt ute i snön på en lindo, Träffat människor vid jesustältet, ja en från Brighton..sån bred accent:)
lovat herren och insett att herren har saker under kontroll..och att vi ska få vila i honom..

har funderat mycket..nog kan kristendomen bli väldigt konstigt..och ja väldigt äcklig, ursäkta uttrycket..
men ja det handlar om våra ralationer till jesus och så vitkigt är det att vi finner den vilan som gud har kallat oss till så vi kan vara de han har tänkt oss att vara. Att vi verkligen får se friheten och glädjen so finns i honom och att vi inte blir religiösa..Religiosotet kan ta död på en människan äkthet och svaghet. Om vi ska vara fromma så går de nog bara åt skogen..
De är bara att konstatera Vi Är svaga och vi ska låta oss vara det också..vara ärliga i vår relation till jesus och hitta oss själv i honom. Han älskar ju oss som vi är, han känner oss bättre än någon annan.

2Kor 12:9 "Men han svarade: 'Min nåd är allt du behöver.' Ja i svagheten blir kraften störst..."

Så var dig själv!, vi är inte tänkt att vara lika eller tänka på samma sätt. Gud har skapat oss olika för att välsigna oss och så att vi kan lära av varandra! Det är så viktigt att vi bejakar även varandras olikheter! Annars så missar vi mycket om vi inte själva bejakar det faktum att vi är annorlunda än andra..vi kanske totalt missar vad gud har tänkt..
han är mångfaldens gud, den kreativa; är väl det minsta man kan säga om honom..:)
det är underbart att få vandra med jesus..om du inte känner så så ber jag att du ska få känna det så..
och vandra med jesus och hitta dig i honom:) dig själv!


"Father" by Pillar

"Your life Is like a castle built upon the sin
All the work is done but it will not stand
Your life is lika a picture without any paint
It's left you feeling blank and a little incomplete
From the answers that you seek
All the questions that you have all lie in him

He's the way the truth and the life
He's my road to take me home
He's the way the truth and the life
He's my father and my friend

Life is overwhelming when you start to doubt
Have faith he's with you here and now
Many questions you have asked along your way
Like who I am Where I come from where will i go
Whem I leave here from this world
I have faith that heaven is within my reach"



Kommentarer
Postat av: zam

Amen :)!

Citat från en bok av Joyce Meyer:

"En del av Websters definition av 'religion' lyder: 'Tro på och vördnad för en övernaturlig kraft som accepteras som skaparen och härskaren av universum ... Ett specifikt enhetligt system av detta uttryck' (fritt översatt till svenska). Religion tycks inte vara något särskilt personligt. Det finns ingen värme i innebörden av det här ordet.

Här beskrivs religion som "ett system". Jag vill inte ha ett system. Världen behöver inte ett system; vi behöver det Jesus dog för att ge oss - vi behöver *liv*. Religion ger inte liv - den ger död.

Religionen är komplicerad. Det finns inget enkelt med den! Den är vad *vi* kan göra för att följa systemet - reglerna - för att förtjäna Guds favör.

En kvinna som kom till en av mina konferenser delgav mig den definition av ordet religion som hon upplevt att Gud gett henne:

'Religion är människans tanke om Guds förväntningar.'

Fariseerna i Bibeln var religiösa. De utgjorde faktiskt den religiösa eliten på den tiden, och Jesus kallade dem huggormsyngel (Matt. 12:34) och vitkalkade gravar (Matt. 23:27).

I sin parafras av några av Nya testamentets böcker kallar Ben Campbell Johnson fariseerna för 'regelhållare'. De såg till att de alltid höll alla regler, men hade varken barmhärtighet eller medkänsla, och inte heller Guds sinnelag.

De var stränga, lagiska, hårda, skarpa och krävande. Enligt dem måste allt göras på ett visst sätt, annars accepterades det inte.

Det är en bra beskrivning av religionen."

Och vidare :):

"Människans kött vill ha något att vara stolt över. Det vill ha äran för något. I Guds nya plan skulle det aldrig finnas, och kunde aldrig finnas, något som människan skulle få äran för. Jesus har gjort alltihop, och allt människan kan göra är att tro!

Allt som människan tar emot från Gud erhålls genom tro, inte genom gärningar.

*Först* måste människan ha tro. Sedan kan hon definitivt göra goda gärningar, men hon måste alltid komma ihåg att dessa 'gärningar' inte ger henne någon särskild favör hos Gud. Hon ska göra dem med 'rena motiv', vilket är en längtan att ge, inte att få!"

"Herren har lovat att vi kommer att kunna hålla hans stadgar för att han ger oss ett hjärta för det, och sin Ande som ger oss förmågan.

En pånyttfödd troende ska inte 'försöka' följa Guds vägar - han vill, längtar efter att göra det. Hans motiv är rätt.

Mitt gensvar till Jesus motiveras av vad *han* redan har gjort för mig. Det är inte ett försök att få honom att göra något. Jag försöker inte längre behaga Gud för att få hans kärlek. Jag har fritt tagit emot hans villkorslösa kärlek, och jag vill behaga honom på grund av vad han redan gjort för mig. [...] För mig är det här den av görande skillnaden mellan religion och relation."

:) tycker det är så bra skrivet - är taget ur boken "Njut av livet där medan du är påväg dit du ska" (från sidorna 87-93). Ha d bra, vi syns :)! GB //samuel

2007-03-27 @ 09:49:56
Postat av: zam igen

Alltså: Ur boken "Njut av livet där DU ÄR medan du är påväg dit du ska" :).. Japp.

2007-03-27 @ 09:52:31
Postat av: nicolina

jaaa sam underbart! verkligen, oj vi behöver be jeeus att det verkligen blir vår grund!
var välsignad min bror..kanske kommer jag på besök någon dag om det går..vi får se:)

2007-03-27 @ 20:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0