jaa..vårluften fyller mina lungor..

image151
oj ja..tillbaka i livet är det smått underligt, tar tydligen tid att vänja sig av med all bokläsning och av att våren är på väg..haft huvudvärk sedan igå¨r, troligtvis på grund av den oerhört vackra skinande solen..

mm de e då ljuvligt..

igår bar det av till arbetskraftsbyrån..för att fundera över jobbmöjligheterna..
jag ber gud om ett jobb..

efter en lunch med mamma på panorama..fira att jag skrivitklart..
gick vi sedan på jakt efter skor..till studenten..de börjar småningom närma sig..

sedan mötte jag maria och vi tog en promenad i den varma dagen ner till starnden och satte oss på en brugga och pratade..vi har det faktiskt riktigt trevligt tillsammans:)
så fint var det..

senare träffade jag agneta och satte med hemme på hesburger och funderade över gud, församling och framtid..
så givande, Agneta är en underbar person att ha att göras med. En gudasänd gåva är nog alla relationer!

natten spenderade jag hon mommo och moffa..jag sov erhört gott..
denna dag har jag spenderat med mina morföräldrar och jaa..
senare bar det av till min (gamla) skola och jaa..En stor abi tavla med en heö hög resultat..
Oj jaa allt hade så gott som kommit!

oj jaa...faktiskt glädjande resultat.
Finska läsförståelsen hade gått bra mycket bättre än hörförståelsen och ja:) rätt nära ett C faktiskt!
men det blir väl ett B skulle jag tro..

Religionsresultaten hittadejag till slut..Oj va bra! 5,4,4,4,5,5..alltså 27 poäng..ligger på E OJ!
hoppashoppas det inte sänks!

så jaa raden ser ut så här nu under det att vi vet de preliminära:
Engelska: M
Modersmål: E
Finska: B
Religion: E
Matematik C

hmmvi får se hur och om raden förändras! Men jag BLIR STUDENT! och över mina förväntningar så här långt..
inte ett ända E trodde jag att jag skulle få..just nu ser det ju ut som att jag har två..:)

hur mår alla ni där ute? det undrar jag nog på ibland..

Kommentarer
Postat av: Matilda

oj, de låter jättebra!! :D nästan exakt samma som mig, bara att jag hade sämre i modda men bättre i matte. vi e nog rätt lika tror jag när de kommer till skolan :) Jag har det bra!, du undra väl? :) flippa idag totalt efter kören..weird..men glatt traska jag hem med aami :D imorgon e jag ledig å hullupäivät börjar på stockmann men å andra sidan har jag skolarbeten som måst göras..
va glad du..du slipper det. å så va vi på dagis idag å hade en timme med 1-3-åringar. :D
hm..snart ha jag skrivit ett helt blogg-inlägg ;)
sköt om dig! kramar <3

2007-03-27 @ 22:32:05
URL: http://idamatildah.blogg.se
Postat av: Jenny (från sverigeresan)

Hejsan! jag kom att tänka på att du hade tänkt söka in till Peffan...står beslutet ännu fast eller? jag har nämligen också ämnat mig åt det håller och funderade om du hade lämnat in blanketterna ännu...
Ha de bra! du sjöng förresten jätte vackert på konserten i Jeppis! (säkert på den i Vasa också, men den va ja int på...;) )

2007-03-28 @ 12:34:40
Postat av: nicolina

jaa:) matilda vi e nog rätt lika..haha kom på att matten kan bli ännu sämre å..åhå..ja ligger tydligen på gränsen, hoppsan så de kan gå:P nå men de va ju bara extra..
men jaa..
jenny..nä ja ha int ännu lämnat in dem faktiskt:P men jaa de går ut nästa torsdag så man borde börja göra det:) kul om du också e på väg..sen e de ju en annan sak att slippa in! :) men de ska vi nog klara..

2007-03-29 @ 13:20:58
Postat av: camilla

Engelska M?.. hur mkt eng haru läst? :S finns det ens..?

2007-03-29 @ 17:40:07
Postat av: nicolina

jaa vi har lite annat system än ni i sverige..så M står för något på Latin..Magna eller nåt.:P haha..vi e skumma här ja jag vet! :D

2007-03-30 @ 10:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0