lycka är det men inte så stor som jesus ger..

sommar-05
hejsan! jo en hel del har hänt..

Vilken dag det var igår! jaa..

Jaa..Jag är iallafall vidare till Finalen:)
de var en spännande kväll verkligen i många avseenden..

ojoj..
hemma stod jag på morgonen och diskade smutisiga kastruller, sjöng upp och vandrade runt i pyjamas länge..:P

men ja snart bar det av till jakobstad efter en stund inför herrens ansikte..
lugn var jag men tidvis lite nervös..
runt halv tre bar det av med en sida läst av mitt hälsolära prov..
en trevlig resa med lite memorerande av texten..sedan vila med hillsong och läsa bibeln...
mitt nyatestamente på både engelska och svenska är en pärla!
vägen passerade förbi och jag bad till herren..lade hela kvällen i hans händer.

snart var vi framme och jaa fjärilarna fanns definitivt i min mage vid den här tiden:)..
steg in after eight där det snart skulle bli tid för mig att soundchecka.. riktigt mysigt och mycket folk som sprang ut och in..(oftast på tobakspaus..de verkade nervösa de här människorna..)
men jaa soundchecket gick över förväntan riktigt Bra alltså..de spelade in en version av båda låtarna också under min halvtimme checkningstid..

trevliga människor i bändet och fick uppbackning:)!

efter mitt soundcheck var jag lite rädd..soundchecket får inte gå för bra vet jag av vana..
men ja så gick vi på kondis, jag, mamma, pappa och jossan-lilla familjen.
gott med lite varm choklad..
att bara få vara..i en och en halv timme..
väntan..lugn var jag nog..

snart pyste mamma och jag tillbaka, det blev lite klädombyte och fixning av hår...;) JAA de finns en liten tjej inom mig också som vill vara fin!
sen blev lite funderingar med en ur juryn..spännande var det att sitta tillsammans med de andra fem runt ett bord..
sedan drog vi ordningen! ...6 stod det på min lapp..alltså sist..jaa..

sedan blev det bara tid att vänta..bekantade mig lite med de andra flickorna efter att ha blivit lite peppad av mor och far:)..

sedan började det hela, snabbt gick det och efter många wc-besök ..(så som det alltid blir..;))
och jaa..va ska ja säga..Tjejerna var hur duktiga som Helst och jaa jag var nog på väg hem där ett tag..;)
ja de gic liksom felfritt för dom enlig mitt tycke.. men ja de va skönt stämning och jaa för mig handlade det inte alls om konkurrasn vi var mera som en grupp som skulle gör en bra konsert kändes det som..
men ja jag tänkte att jag kan ju bara ge det jag har att ge och hoppas att det räcker..:)

första låten gick helt okej..även om det gått bättre på soundchecket ( jag sa ju det var farligt!) Only hope alltså..av Switchfoot ursprungligen.
:)
jaa sen blev det paus och jag kände mig totalt ur spelet..den där charlotta alltså..så grym så de finns inte..även andrea hatanmaa var väldigt duktig!
efter lite prat med kusinerna och änu en wc runda så var vi snart tillbaka igen..
oj sännande var det nog..och texten..mm..
jag var sist även i den här rundan och satt spänd i väntan..:)
alla gjorde jättebra ifrån sig..till slut blev det min tur, jag drog andan och gick upp på scenen. Då¨släppte allat och det var jätteroligt och låter gick verkligt bra! Vågorna av Uno Svenningson
sen var det ha över och skönt var det! jag älksar nog att sjunga och stå på scenen!
vilka möjligheter Gud ger en..som ett förtroende sa jag åt mamma.

nå efter en hejdlöst spännande poängutdelning sades plötsligt mitt namn och jaa..jag blev så lättad på samma gång som jag var chockad.. Vidare? jaa tydligen..

vilken kväll..fick sedan sjunga en sång igen även Andrea Hatanmaa kom vidare - Båda är vi Ginas elever:)
det var roligt..
efter vi framfört våra låtar så blev det lite intervjuer til radio och sedan fick vi feedback av juryn.
Soffa Björkgren-Näse, Fredrik Furu, Janne Hyöty, Linda Röbnnholm och oj va hette han:O..eh..:) en till!

härligt att få feedback av musiker, det är inte varje dag man får det!

ja viken kväll efter ett besök via Korv Görans så bar det hemåt, glad och tacksam åkte jag hem i bilen, jag som funderat tidigare under dagen hur jag skulle ha det då jag åker hem vidare eller inte?
jag är tacksam över att jag är vidare!

tack för alla ni som stöttar mig så mycket! ni är viktiga för mig!

www.vasabladet.fi --> Voice(grön ruta uppe i hörnet) för att rösta på en till som skall til finalen av de fyra som igår inte gick vidare..

sedan Final PÅ fredagen i SUNDom kl 19.00. Kom gärna och heja påmig då.. tyvärr 10 euro biljetten:) men ja tror de blir en bra konsert faktiskt! även i lokaltv kommer det sändas..mm :) rösta! inte på mig utan på de andra också..alla de jag hört är värda att får vinna..

och nu har ni verkligen fått höra väl ingående min gårdag..
:) go natt nu snart..

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Du är så duktig och jag är så stolt över dig! Är det nu man ska säga "I told you so!" ? :P
Jag hoppas jag har möjlighet att komma och lyssna på fredag. Vill så gärna höra dig sjunga!

2007-01-29 @ 22:28:31
URL: http://kajsoli89.blogg.se
Postat av: nicolina

ja kom bara men du de va nog nära att de inte sku ha ´blivit nåt "I told you so" andra där va hur duktiga som helst och jag tror jag låg ganska nära hon som fick tredje mest poäng..
men jag är glad att jag är vidare:) komkom! annar kan du ju se på lokaltv;)

2007-01-30 @ 10:24:42
Postat av: Matilda

oj gumman!! :D Grattis!! lite spännande..jag å vill va där å lyssna! hm..nå..int ens botnia TV ser man skymten av här..eh :)
men lycka till! haha..du har nog en bonus du som har Gud på din sida..de kanske int alla dom andra där har ;)kramar i massor! Vi borde ringas nå!!

2007-01-30 @ 23:15:53
URL: http://idamatildah.blogg.se
Postat av: Sofia

Min favorit!

2007-01-31 @ 19:14:13
Postat av: Mattsson

:) nu hittade jag hit igen.. fin blogg du har.. skriver om djupa saker..
:)

2008-03-29 @ 16:28:45
URL: http://bloggen.fi/mattsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0