tysta tunga steg blir snart lättare..

mycket på gång när man stiger in i sin sista skolvecka..om fyra dagar e det tack och hej åt periodsplanering, bänksittning och provinlämningar..

vilka år det har varit, de började ju just..men nog har mycket förändrats!

tittade igenom mammas fotoalbum..sedan den tiden då hon var lika gammal som jag..
hon och pappa på greklands gator, sittandes på tåg, njuta i ett regnigt Wien.. på interrail..
pappa med blont permanentat hår, mamma ser så ung ut, så flickig, men även så lik sig..

deras ungdom var något som jag aldrig kommer ha..
tänk att hitta sin livskamrat då man e sjutton år gammal..det kommer jag aldrig att veta hur det känns..

jag tror nog inte kärlek är något för mig..
det passar liksom inte...åtminstone ser jag det inte nu..
jag blir mest äcklad av den..
men på samma gång så finns det spår av längtan i mig..

jag är nog bara rädd...fattar inte hur den någonsin ska bli min, och Vem..

det är få som attraherar mig..inte för att det är det viktigaste med nog är det en viktig del..
få jag skulle kunna tänka mig att leva me..
inte för att jag skulle kunna tänka mig att leva med mig själv heller..

jaha.



Kommentarer
Postat av: Matilda

Vet du va Agneta sa till Lotta på bröllopet?
"Ja-a, nog prata vi å fundera länge på vem vi skulle gifta oss med. Vi frågade oss NÄR kommer han med stort H? VEM?? Hur kommer han att vara?
Ja-a, nu vet du! Det va Han!"

Det kommer för dig med! :) men jag tycker om att ha dig som singel om jag ska va ärlig, åtminstone ännu! :D haha..

sköt om dig!

2007-02-12 @ 21:36:13
Postat av: nicolina

hahaha:D jaa du vi har ju nästan en pakt du och jag;)..
nå ja tror ändå du kommer först med karl..nå men det där så får vi ju se..

2007-02-13 @ 12:21:38
Postat av: henka

män är överskattade. förhållande likaså. Det står i bibeln att "...och en tredubbelt tvinnad tråd brister inte så lätt." Det är henrik, Jesus och den helige ande... eller hur?

nånä.. "den som har funnit en hustru har funnit någonting gott, han har fått nåd ifrån herren" "där den ensamme blir övervunnen kan två stå emot"

svårt detdär, dock tror jag att det inte finns någon brådska.. Allt är i Guds händer, eller hur?

äh.

2007-02-13 @ 16:51:01
Postat av: Irre

Hej gumman! *d e annars din tur att skriva mail*
D där me kärlek e nog svårt men hödu.
D finns ett par visdomsord förutom bibeln:

När den rätte dyker upp säger hjärtat till
då får huvet säga va d vill.

D fixar sej sis! =) Njut av singeltiden, den är en välsignad tid!
kram

2007-02-13 @ 19:04:01
Postat av: Matilda

bra talat henka!

haha..du e allt skoj du..du, Jesus å den Helige Ande. Fast egentligen borde vi väl alla satsa på de istället. :)

å ja..njut av singeltiden som irre sa..du kommer nog att vila ha tillbaka den lite nu som då sen då du inte har den mera.. :)

2007-02-13 @ 22:10:52
Postat av: henka

meh. jag söker tröst hos kokosbollar. Matilda, e du tisammans me nån? (frågar inte av personligt intresse ;) )

2007-02-14 @ 18:53:51
Postat av: Matilda

hahaha..

2007-02-15 @ 13:20:58
Postat av: Camilla

Hej du vännen!
det där med att kärlek inte är nått för dig, jag kan nog inte hålla med dig =) Du hade ju som spår i dig, jag tror att när det väl kommer så fixar du det galant! Jag kan inte tänka mig dig ensam hela livet.. jag ser mig dig med en lång söt pöjk ;)
God bless!! lööööve!

2007-02-15 @ 23:20:13
URL: http://camillaae.blogspot.com
Postat av: nicolina

:) jaa..många saker ni säger är så sanna..
dock är det sådär jag känner eller kände då jag skrev det..de änbdras fort ska ja säga er..:)
ni e underbara alla!

2007-02-16 @ 16:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0