spektaklet är över nu:)

ja föraa söndagen. systrar under semifinaltid att sjunge nu.
tid för feedbackkusin och ett pekfingerandrea hatanmaa.så spårar det ur.:) semifinalen 28.1.07

Man skall inte tävla i musik..:)
men på samma gång så har det varit en underbar upplevelse. mycket har jag fått göra för första gången i mitt liv..som ja att tävla i musik!
och all feedback..underbart! nu känns det verkligen rligt att fortsätta sjunga i framtiden..

men nog nser man ju att celebrity är förgängligt..de femton minuterna i ljuset är över..och på nåt sätt e de skönt..

jag vill nog bara sjunga till jesus resten av mitt liv...
utan honom så blir det ju bara en strävan efter luft..

oj men det var en intresant dag igår och fort var den över..

en fin skoldag med många uppmuntrande kommentarer och lyckönskningar! Tack för allt sånt, det värmde:)
även rektorns uppmuntrande under samlingen vår..jag kände det verkligen som att jag hade hela skolan bakom mig, och hur härligt e no inte det!

hem bar det av och där blev det lite uppsjungning och äta och packa ner allt..
det var inte länge jag hann vara hemma..

Mamma och jag tog oss till Sundom Uf till 17.40 då jag skulle ha mitt soundcheck..i bilen blev det nog spännande..
men på ett sätt va jag lugn ändå..avslappnad..
soundchecket gick okej..

sen blev det tid för möte, de skulle vara på klart allt med tv, minutprogrammet, sen så skulle jag klä på mig, fixa håret..
jaa:)
mina  vänner kom sen, cilla, anto, macke, cicci, nea och mailn..men ja kunde nog inte sitta stilla en minut..ja var lite nervös..:)

men ja fort gick det tills vi snart skulle in i sändning..backstage började dock jag blöda näsblod, tio minuter innan sändning..oj..
de tog lite av min energi och gjorde mig ännu lite mer nervös..inte så trevligt att blöda näsblod på scenen..eh.men jag fick hjälp och snart gick jag tillbaka, dock med lite ond hals..

tid..memorera texten, tralla lite för sig själv..
nu va det tre helt nya tjejer med som man inte förr haft nåt att göra med..
1. sARAH Bergkulla
2. andrea Hatanmaa
3. Malin Hinders
4. Charlotte Kerbs
5. jag:) alltså Nicolina Koskinen
6. Nina Westerback.

intressant bladning av låtar..
ja sen gick allt fort..
jag gjorde mitt på scenen och det kändes bra men det kändes som att jag skulle ha kunnat  vara på bätre humör, lite mer peppad..

men härlig publik var det Nog!
inte såg man mycket av konserten där bakom scenen..:P men de gick väl an..
sedan var det tid för den andra låten.
ja..sen blev det paus på tio minuter, hann dricka bara lite av mitt te..
telefonerna plockades fram och publiken fick chans att rösta...

många uppmuntrande ord!
Makez spelade och jaa..de va ju grymma! hoho..trevligt att få träffa Kim också:)
munspel och jaa..

sedan klev våra skakiga ben upp på scenen i väntan på poängen.."nu börjas det igen.." hann jag tänka:P
ja en hel del förvånade siffror..och ja när det blev min tur blev det nu riktigt underligt, första låten 10,10,10,12,12,10..de gick ett sus i publiken och speciellt bland de tror jag mig som har en del med att göra med mig under vardagarna..:)
64 poäng..och jag låg i topp..men de va ju bara första momentet..

sedan tog det snabbt vändning vilket jag nog hade väntat mig..
underbara Andrea! hennes "crawling up a hill" gav 12, 12, 12, 12, 12..12..:)
det är hon så värd!

vid det här laget såg det ut såhär.. andrea:122p, Malin: 112p Jag: 111p
sma rösterna blev avgörande i det här fallet och Malin tog hem det hela genom att hon fick trettiofem poäng (alltså flest sms-röster) så Var allt plötsligt slut och jag måste säga att jag tycket att det kunde ha slutat bättre.. Men Andrea som vinnare, men igår var det inte upp till mig..
så lite tomt kändes det..
men andrea fick ändå som tvåa köra sin Crawling up a hill..:D

vilket shå sedan efteråt, många fina ord..:) tack alla!
en fin kväll var avslutad!

ett tomrum lämnar hela tävlingen efter sig..men ja det finns mera i Livet! som att gå med jesus och vara en arbetare av hans Plan! det ger så mycket mer varaktig glädje!
tänk att han har frälst mig, oerhört tacksam är jag!

hah nu blir det lite paradoxt: tack för alla som röstade på mig igår, men jag menar det verkligen!
jag kommer inte sluta sjunga för något i världen och så länge som människor berörs av min sång så kommer jag aldrig ta paus!
ta hand om er oCH den sanna glädjen finns i Jesus!
jag tackar gud för er alla där ute, han har en plan för era liv! sök honom och han har lovat att ni skall finna!
"be så skall ni få-sök så skall ni finna" matt 7:7


 tid för final.. flicka, vem är hon? speaker och Makez.mina poäng..:) första låtenpå rad, vinnaren koras.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Va du va fin!! Å lova att du aldri aldri slutar sjunga.

2007-02-03 @ 16:21:57
Postat av: Sofia

Vart for resten av mitt inlägg?! :P Roligt att du fick så bra me poäng av juryn. Å de e ju lite synd att du allti börjar blöda näsblod då de rikti gäller....! :S ;) Stor kram på dig.

2007-02-03 @ 16:23:22
Postat av: Matilda

oj vännen! ikväll ringer jag..så se nu till att vara ledig! :) eller så får du ringa mig när det passar..
du..GRATTIS till tredje plats! de va int illa de ska jag tala om för dig! ;)
å ja..jag tror du berörde många med din "only hope" låt..å där fick de ju t.o.m. se din tro å de gjorde nog Jesus glad :D
å du..om ni banda de eller filma de...så då vill jag se på de nångång när jag kommer till dig :)Kramar!

2007-02-03 @ 16:58:43
URL: http://idamatildah.blogg.se
Postat av: nicolina

tack

2007-02-04 @ 10:52:05
Postat av: nicolina

oj mitt försvann nu också..:P tack var väl typ den jag skrev:D! taCK!

2007-02-04 @ 11:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0