att leva och se världen ifrån ett lastbilsflak.

docka eller madicken.helhet.
tingeling:)pelle svanslössångersuperwoman:)huvuden.klasskamraternallekonst.
PENKKIS.
i skolan invaderade allt från arme'män, kirurger, molopolmän, morran, barbamamma, snigel, tant-brun,grön och gredelin, nyckelpiga, lilla my, suukkoja-kvinnan, nallar, katter och disneyfigurer.
vilken dag...en sista skoldag och jo det var sorligt..men före det hade vi roligt..
men roligt att tejpa ihop barn, måla dem i ansiktet, ha dem att ät på "fransmanni", paketera in dem, ha dem leka sanning eller konsekvens, ge ut fina utnämningar, ha dem att dansa, jomppa, tvätta bilar med tandborstar..
till sist efter programet insåg man att man faktiskt skulle lämna skolan..och det började faktiskt göra lite ont inombords..saknad..ja den kommer nog finnas där.

på flaket var det inte så kallt som jag trott att det skulle vara..
hur många gånger kör man på riksen i en lastbil, det var nog en upplevelse, men tidvis lite blåsig..

sen blev det ABIABI ABI HEJHEJHEJ. så halsarna blev sjuka. och vilka mängder av folk! som hade kommit sig ut denna dagen..
va trevligt det var att få syn på bekanta ansikten ute i människohavet..
trevligt..tänk att nu e de vi som är abin, de e de skummaste.

men trevligt var det, sedan gav vi oss tillbaka till skolan..och jag insåg att också detta att vara abi är förgängligt..det är nog bara jesus som kan fylla det behov jag har..verkligen..

hemma så sökte gud mig och jag sökte honom..jag bara fick lägga ner alla de jobbiga dagar jag haft och han bara kom och fyllde mig, han älskar mig och han har ett hopp för mig!
jag fick bara gråta inför honom..oj det finns inget skönare, det blir så ärligt på nåt sätt..oj alla borde få vandra med jesus..det är nog något det! och tänk alla får det..det är bara att sga "jA jag vill"..herren söker hjärtan som säger så.."Be så ska ni få, Sök så ska ni finna, Bulta så ska dörren öppnas" Matt 7:7
ja har just skrivit det men det är så Bra! tänk vad herren lovar!

kvällen spenderades på ollis..och vilken kväll. God mat, underbar gemenskap, fina diskussioner och rätt bra musik:) tack alla som gjorde kvällen så fin! gud var ett viktigt samtalsämne och ja det är nog viktigt att diskutera det hjälper en att få perspektiv! jesus..hans tankar om oss är större än våra tankar!
vilka planer han har för oss..han vill att vi varje dag ska bli mer lika honom..bli de som han har tänkt oss att vara! att få se mera av hans rike..jag vill vandra med honom HELa resten av mitt liv! För han är det enda som finns för mig, vad ger mera glädje än han? vad ger mera frid än han? att ha ett liv med honom!? ja nej..jesus är den enda vägen för mig! det är så värt det! att ta den smala vägen..ibland är det tungt men så välsignat! jesus.
abiabi abi hejhejhejlastbilen.Abi07

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ser ut att ha varit en trevlig dag! sku ha vari skoj att se er åka omkring på lastbilarna å få godis slängt i min famn av er ;) haha..skämt åsido..

Ursäkta min tröghet...men vem va du utklädd till? Du va verkligen söt! Du ser faktiskt också lite annorlunda ut när du har den kostymen på dig..

Jag borde vara i Vasa om en vecka! Då måst vi träffas!! sköt om dig!

2007-02-16 @ 23:48:26
Postat av: nicolina

hah satt just och tnkte på när du månne kommer hit!..
hur länge kommer du vara? jag kommer dock fara ti sverige fredag-mån..snälla säg att du är längre än så!?
hoho..:P
jo jag var utklädd til en porslinsdocka..men ja madicken kom nån med förslag och ja det liknade jag faktiskt också:)..
men jag vill träffa dig!

2007-02-18 @ 13:11:14
Postat av: Matilda

aaah, smart..nu när du säger de så..jo, porslinsdocka va namnet! coolt ;)

ojdå, va ska du göra i sverige?
jag kommer hem på torsdag kväll..men far nog hem på söndag eller måndag..har tyvärr inget sportlov =/ hinner du träffas på torsdag??

2007-02-18 @ 14:30:35
Postat av: nicolina

oj jo torsdag..vilken tid kommer du?
troligen så kan jag:) vi måste ju!!

2007-02-18 @ 20:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0