örnen bär mig hem..

ja vad ska man säga..underbar helg! studentskor blev köpta.
ljuv fredag med ungdomsmöte och jesustält..det är verkligen Underbart att få prata finska!
men en tid fär blev det krångligt då man pratade med olika människor på samma gång..engelska, svenska och finska..:) jag älskar att få vara bland folk.
sov över hos matilda..låg och tittade ut genom fönstret innan jag somnade..ljuvt vackert med en stad som lyser..

Och sen bar det av In i en annan värld, LAJV..rollspel..Pörtom ute i skogen i en stuga. Midmörkrets väsen.
höll på tills igår...23 personer som blev andra än de egentligen var.
och vilken värld sen, teatervärld...att för att ett tag få bli Erina Ranasdotter..kokerska sökande arbete inom sjöfarten.
det var verkligen en upplevelse! jag älskar ju att spela teater så det passade för mig..inte helt lätt var det ju alltid förstås att hålla borta Nicolinas funderingar.
Soppa. Sjöfart. Dwinly. frågor gällande de fattiga. underhållerska. sagoberättaren. Gift. Väsen. temperaturer. Tharien. De tre. Handlerskan. Myter.
En famn värmde Erina och mig även för den delen.

Inte mycket sömn blev det..var Så VARmt!
vi sov på ett loft..all värme steg uppåt! så jaa typ alla steg upp runt sju för att det var för varmt!
på morgonen var lajvet sluta och man skulle åter bli sig själv..:P
trevlig morgon med frukost..DeBriefen på morgonen var verkligen intressant..att få se hurudant lajv alla andra hade haft och berättade om deras bakgrunder, intriger, uppgifter och vad de hade gjort upphov till under lajvet.
jaa..
tack alla som var med! tack till Minna och Anders som ordnat allt och satt ner så mycket tid! jag hade verkligt roligt!
så många härliga människor jag fick träffa där..det är inte klokt hur mycket fina människor det finns överallt!

Sov till halv ett idag!..ja sånt är livet..:o

-->men Nu EC på kommande!
Påsk-konferans i Variska skolcentrum! börjar på torsdag..mera på www.sion.fi
Kul att få träffa alla man inte sett på ett tag!
Jag ber gud att de ska bli en underbar konferans..
så ta dig dit åtminstone någon dag..gud kommee och möter människor, det är nog så!
Jag själv ska leda möte på fredagkväll:) be gärna för mig att allt går bra!

När jag har mycket i hjärnan och känner liksom ett behov så Cyklar jag..
igår blev det runt 8 km på leriga vägar ensam med musiken. underbart skönt att få ordning på det som sker runt en och bara cykla för allt vad man är värd.njuta av vårluften.

sköt om er där ute allihopa! Hoppas ni njuter av vårens glädje och kärlek.

Kommentarer
Postat av: Inger i Ekenäs

Nu har jag hittat din blogg och satt in den på mina favoriter så nu kommer jag att kolla in här titt som tätt. Det ska bli riktigt roligt att få lära känna dina tankar den vägen!
Ha en välsignad påsk! Och glöm inte: HAN är uppstånden!

2007-04-03 @ 07:09:07
Postat av: Matilda

jag förstod int riktigt allt va du hade varit me om men de lät intressant.. ;)du får berätta mera om de sen! Jepp, vi syns på torsdag! blir kul att få se dig!:D

2007-04-03 @ 15:08:09
URL: http://idamatildah.blogg.se
Postat av: nicolina

ja men visst:) vi ses!

2007-04-03 @ 17:19:27
Postat av: Mattsson

Yes.. nu hittade jag dig!
:D

God Bless you Girl!

H:
Tomas

2007-04-08 @ 15:57:44
URL: http://bloggen.fi/Mattsson
Postat av: nicolina

nice:)

2007-04-09 @ 23:59:42
Postat av: henka

du cyklar.

2007-04-11 @ 01:38:56
Postat av: nicolina

cyklar jag? har du sett mig längs någon väg?:)

2007-04-12 @ 16:53:33
Postat av: henka

nä, de har jag nog inte gjort.. eller.. ja, men de va int de ja syftade på. Du skrev att du gör det, å ja fann de intressant. It's a way of dealing, or not dealing with something we can call "things", just to make it sound as complicated as possible. Men det är bra att du cyklar, en mycket givande och tagande syssla..

2007-04-14 @ 21:15:46
Postat av: nicolina

ja jo..:) jo det är definitivt intressant sätt att släppa ut alla tankar som ibland finns kalabalik i huvudet..cykla bort dem brukar fungera riktigt bra:)

2007-04-15 @ 20:22:46
Postat av: Minna

Nåmen heej! Vad fint inlägg du har om lajvet där (liiite efter jag e). No worries, ska nog dra med dig på fler lajv ska du få se. ;)

2007-08-15 @ 19:06:33
URL: http://www.eloria.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0