missionärskallelse?...

image167Underbara matilda! vilken härlig tjej..
tänk alla människor man har fått lära känna under detta senaste året...jag är så fantastiskt tacksam!
människor är nog en stor orsak till att livet är så värt att leva:)
Men även Tack till alla som jag har fått ha runt mig i många år! Ni har till stor del gjort mig till den jag är..en människa jag är idag mår bra av att vara..även om det kanske inte alltid är "genomskinlig" jag skulle vilja bli kallad..
sedan kan man ju inte förneka jesus som verkligen formar mig hela tiden..det är en underbar gåva att få ha mitt liv i hans händer!

för just nu vet jag ingenting..vad jag vill eller var jag kommer hamna!
men en sak vet jag och det är att jag nån gång i mitt liv vill fara ut som misionär och fnnas där ute bland människor och hoppeligen kunna vara till deras hjälp. Världen är ju så mycket störe än bara Finland och det finns behov överallt!

tänk att snart är april slut..tiden går nog fort...men härligt..i sommar ska jag välja vart jag ska i höst..
jag vet så lite om min sommar ännu..bara att jag ska jobba i juli..och då välja skola...

Jag har sökt till Pf-klasslärare på första , speciallärare på andra
Syh-vårdarbete, hälsovård och till det sociala området..

Men ja..sedan vill jag fara på bibelskoleår, helst nästa år...tillsammans med Kajsa till Livets ord skulle nog vara någonting det! men vi får se.. jag vill gå herrens vägar..

Idag har jag sjungit på missionsmöte..det var verkligen ett uppmuntrande möte!
Sångern var "holy spirit I thirst for you" och "Bara hos dig"..Mamma är min couch som önskar sånger och ger mig förslag att sjunga..

nu tre dagar lediga innan jag ska  jobba på torsdag kväll och sedan fredag morgon..
på fredagen ska jag även leda ungdomsmöte i sion..ska börja fundera över det även:)
sedan ska jag skriva musikhistriaprov på tisdagen...
Jazz-, blues-, rockhistoria..att skriva prov börjar bli något så okänt nu:)..

jaja..har skrivit det förr men det är så bra! tänk vilket löfte!

Matt 6:33 "Sök först guds, rike och hans rättfärdighet så ska du få allt det andra också" 


 


Kommentarer
Postat av: a-k

Du sjöng vackert! Tyvärr var jag tvungen att gå ut med dottern, eftersom hon blev så hänförd av sången att hon själv stämde upp med "imse vimse spindel"... Vackert det också, men passade inte riktigt in!

2007-04-24 @ 19:53:07
Postat av: Thommy

Gud välsigne dig rikligen! Råkade hamna här när jag sökte på orden "fundamentalist" och "jesus". :-)

2007-05-23 @ 20:53:32
URL: http://www.lunarstorm.se/MrAzusa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0