ja nog e de skönt att leva!

image161image160image162image163image164 image166  image165(bilder tagna av bland annat lukke, julia, jag själv och nån till koskinen-medlem)

Och skönt att JOBBA...har jobbat klart mitt vikariat men några personer ryckte i mig och ville ha mig till Bädden nu..så igår var jag där bland åldringarna och städade, delade ut mat, försökte kommunicera med några som var dementa...intressant att se hur människan liksom återgår til sitt barnastadie nästan, men ändå inte alls! men ja..att de inte klarar sig själva längre och att vissa inte ens pratar.
och två dagar nästa vecka blir det även jobb:)..

underbart..gud har liksom fixat allting.. för några veckor sedan var jag väldigt fundersam över jobb och så men nu har allt fixat sig och det är underbart! att få förtjäna lite pengar e inte dåligt det heller..och jag har insett att det är väldigt skönt att stiga upp klockan sex på mornarna:) dock är man väldigt trött sen mitt på dagen..men..

igår var jag på OAs..ljuvligtunderbart. Llama inc och Matti aspvik-band inledde kvällen..sedan hade vi ungdomsmöte..och Matti predikade, underbart! Befriad från alkoholmissbruk...i jesu namn hade han blivit!
Gud är verklig! såna här saker är inga missförstånd eller nåt som bara råkar hända! det är guds plan!
Gud är så god..och jag som var på väg hem för att jag var så trött men nix..gud ser nog till att man hamnar där man ska! Underbart att få komma inför gud..att få tala med honom och höra honom tala in i mitt liv..
och sedan alla människor!

är det något jag älskar är det människor! Varenda en som vandrar runt är liksom ett mirakel i sig!

Och herren låter dig gå igenom allt av en orsak! Det står att  "för den som älskar gud så samverkar allt till det bästa!" allt, ALLt..
Om du bara vill att han ska vara en del av ditt liv så är han det! han hör då du säger  "jesus jag vill att du ska vara en del av mitt liv!" han går med dig..och med mig! tänk det!

det finns så många sköna människor..:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0