att läsa annat än studentlitteratur..

image158image157

intressant att börja läsa igen..men lite annan litteratur än alla kritiska, teoretiska böcker som ingår i vår undervisning..

dessa två böcker handlar om två människoöden som för dem ner i missär, ingen skulle väl se det som nöje att spendera en tid av sitt liv i fängelser och "avnjuta" sina dagar bland folk som vill en allt annat än väl..
men båda finner de till slut sina svar i jesus kristus...
de inser att det är en verkligheten, en sanning i jesu ord "Jag är vägen sanningen och livet"
och den insikten förvandlar deras liv..
Jesus är en verklighet och hans kärlek och vilja att vara en del av våra liv borde påverka oss alla..
Människor runt om vår jord möter denna jesus varje dag, men underligt får det ingen plats i vår samhälle eller media, det ändå som får plats är kritisismen.

Så läs böckerna om du vill se vad Jesus kristus gör idag och om du vill ställa din otro mot väggen..
iallfall jag kan inte neka det jesus gjort i dessa mäns liv och inte heller det han gjort i mitt..

Kommentarer
Postat av: henka

domdär två böckerna är praktiskt taget de två senaste böckerna jag läst (av eget val)..
dom rekommenderas - särskilt åt alla stora tuffa män där ute? :P

2007-04-12 @ 21:18:41
Postat av: Matilda

Amen!

du..jag skrev på min blogg svar på ditt inlägg men kom på att jag har föreställning på kvällen den 2 maj. Nog får du ju komma för det men de finns ingen som kan ta emot dig förrän halv 11 på kvällen :/ så de skulle passa bättre den 3:e...hur låter de?? jag kan va rätt trött också den 2:a maj efter 7 timmar på dagis och 5 timmar på teatern..eh..

kramulis!

2007-04-12 @ 22:12:45
URL: http://idamatildah.blogg.se
Postat av: Anders Olin

Frid i Herren.

Vill också ösa lite lovord över "Den vita tigern", spännande och fylld av Guds ofattbara nåd!

2007-04-13 @ 14:05:42
URL: http://www.myspace.com/hilastherionmetal
Postat av: henka

om du inte har läst catch me killer, anders, så ska du läsa den. Enligt min ödmjuka åsikt är den nästan samma som "den vita tigern" bara att den talar ett lite annat språk och belyser andra sidor som t.ex överlåtelse och att inte vika av på avvägar om än det är det lättaste och t.o.m mest resonliga alternativet... sådant.

2007-04-14 @ 21:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0