oo en dag..

En ny dag och jees den sista förrän höstlovet som kommer väldigt välkommet! Och kanske skulle det vara tid för en flicka att sova ut:)
men nu sitter hon i ett bibliotek har diskuterat trosfrågor med sin religionslärare efter skoltid och undrar hårt över vad hon skall bli då hon blir stor:)!
joj...teologiska studier intresserar henne men fem år i åbo! Det har hon nog aldrig tänkt sig..
men läraryrket finner hon väldigt intressant kanske hon skulle kunna bli lågstadielärare? men nog är det ju så att hon fukar bäst ihop med ungdomar! Hon skulle vilja studera i Helsingfors eller i Vasa, vad skall hon till Åbo och göra!? Som gymnasielärare får man diskutera och lyssna och så har man lov, Som ergoterapeut får man studera i helsingfors. Som ungdomsledare får man jobba med ungdomar på heltid, men vad man gör mitt i veckorna har jag nog aldrig förstått. Som sångpedagog har man galna arbetstider och måste läsa lite mindre roligt musikteori. Som högstadielärare blir man mobbad och man möter omotiverade tonåringar som inte vill säga nåt, inte vill tro nåt, inte vill erkänna att de är människor med en längtan. Som socionom får man det tungt. Som hälsovårdare skall man vara intresserad av cellens byggnad...

En klagovisa? inte avsiktligt!

ja jaa...men ett mellanår blir det nog först men inte heller det året vet hon var hon skall spedera..i Stockholm  jo..men inte på vilken bibelskola..
så i valet och kvalet..

Vad skall jag bli då jag blir stor?

Kommentarer
Postat av: cessi

hej vännen!jag hitta din blogg...:)så fina bilder du har! och intressanta funderingar...
stor kram på dej

2006-10-22 @ 14:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0