Måndagen 16 . 10

Ojoj..ja efter en hel helg i helsingfors är man nu hemma tillbaka..
underligt, och vilket speciellt Action de har varit..annorlunda kort och gott.

Fredagen så åkte vi då som sagt buss...jaa fredagen den trettonde..massa roligt folk i bussen och en massa pöllas:) Ja efter jag har sovit lite och läst lite läxor så böev det snart tid för paus..
och ja då vi har två timmar kvar till helsingfors hörs ett...Poff-klonk-klonk...urkel..
jaa..det visade det sig vara PUnktering! jojo..haha vilken dag:)..men stämningen var på topp och jaa det skrattade en del åt att det var fredagen den trettonde..:P
Jaa så blev det att köra av motorvägen in på en liten väg som var slående lika våra skogsvägar i österbotten:)
och där spenderade vi en tid..vinkandes åt bilarna som körde förbi, dansande, människor besökte en kojja,..och sprang runt i skogen..ja det var en upplevalse medan en del männiksor tod i tu med att byta däck..och jojo..däcket var ju helt slut..ett stort hål hade det i sig..
efter en timma och skymningen föll runt sju-tiden så blev det till slut fixat och vi kunde köra vidare till fila-församlingen där helgen sku hållas..de sköt upp mötet för vår skull..

Restenbav biten talades det finska och diskuterades, innan vi körde in på hesas välbekanta gator.
Fyra alepa såg vi på vägen dit...

Vi sov i Grani till skillnad från andra år...men de funkade bra det också!
ojoj hela helgen, tillsammans med underbara människor. alla mina syskon ju.alla jag har fått prata med! och alla nattvakande folk som tycker om att leka maffia:) och såna som tycker om att försökat ta livet av mig och min tandborste;) och Matilda fick ja ju träffa nu för första gången på typ en månad..och det var fint att få se henne igen!
Underbara möten ,ljuv lovsång , jesus närvaro:) och att han fick tala in i mitt liv..hans kärlek är nog något i sig..
Jag är underbart glad åt att ha fått vara med alla där!
Jo smygande från vakterna gav mig lite dåligt samvete..ja hoppas de inte blev så ledsna iallafall.

Jo och bussresa hem igår..en del flippstunder..underhållning från ungdomsledarna ...och sedan--klonk-klonk--"NEJ!, de ha kan ju inte va sant"
haha...ojoj va ja skratta..som tur va de int punktering den här gången men..någå annat fel..så vi körde 30km/h till ett mnatställe för att vänta på en ny buss..haha innen det hade vi igen fått stå i ett dike..intressanta ställen satte vi våra fötter på tack vare dessa problem:)

men..ja sitta och prata med ankku sista biten i bussen, en intressant samtal om Lp. Rapunzel. 12 steps to become metal. Barbie-tidningar. Änglahår. Dåliga uppföjare i disney-sammanhang.
oj ja vem vet vad det blev att prat om..
tröttheten visade sig nog i flipperier!

Så hemma var vi halv två min syster och jag..så lite sömn blev det nog i natt..eftersom jag sitter i skolan nu och har stigit upp klockan sju..jaa ganska dödstrött är jag men..ähh glad ändå:D

ojoj ja...hoho..lyckan är att vara jag.

:) älskar och saknar dig kajsa!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Yes, maffia är bäst! *minns hemvägen från hjälpispoolen i våras* :)

2006-10-24 @ 18:09:34
URL: http://kajsoli89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0