Dagen före dopparedagen..(?)

:) tisdag, sista dagen av oktober, äntligen , det har känts lite sisådär att gå runt i tjock snö och bli omringad av julpynt i afferärna eftersom det varit oktober...men nu börjar det kanske passa sig!

Igår satt jag och Maria vid halpa hallis caffe i närmare två timmar och pratade..vi började på svenska och hon är nog duktig! Min finska var lite knagglig men ändå så ..jaa..ja lär ju mig hela tiden...Lakko=strejk:)
skönt känns det att ha kommit igång med finskan iallafall..

Och gårdagen är har även blivit en historisk dag av det faktum att jag handlande två nya tröjor! flickan som alltid handlar på second hand, loppis eller  får kläder av sina vänner har verkligen köpt nya tröjor..ja det var så konstigt så att jag måste ringa åt jossan..(som sov hos mommo och moffa i natt efter sitt amnesty möte)
det kändes så nytt.

och sedan blev det till att tvätta mina kläder tills imo:)..

halleluja imorn bär det av, och jag ser fram emot det så jättemycket!
ikväll blir det musikhistoria och sedan sånglektion (som jag inte haft på tre veckor)
en ljuv dag..endast det faktum att mina visdomständer gör uppror där bak i min mun stör mig lite..men inte så mycket så att det skulle kunna ta mitt goda humör:)

ha det välsignat där ute i världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0